5 anos, sesións 3 e 4. Autoras: Andrea Bravo, Marta Pose , María Teira. Patricia Ferreira , Maite de Santiago. Leticia Soto e Alba Suárez.
- Boas tardes!, que mochila máis bonita!, díxolle Breogán.
- Ciao, mi chiamo Luciano.
Breogán decatouse de que non falaba o mesmo idioma que el, e preguntoulle de onde viña.
- Sono italiano, vengo dall´Italia.
- Un Italiano! exclamou Breogán. Podes amosarme que levas na mochila?, preguntoulle.
Entón o seu novo amigo Luciano de Italia, ensinoulle a súa mochila, xa que era moi distinta á de Breogán.
¿Vos queredes ver que levaba Luciano na súa
mochila?
Nesta actividade a mestra leeralles o conto sobre a cuarta etapa “pasiño a pasiño facemos o camiño”. Nesta parte do conto, o protagonista Breogán coñecera a Antonie, un peregrino que ven de París. A medida que vai avanzando o conto realizaremos as pausas nas partes que consideramos relevantes para realizar actividades cos nenos e nenas, facendolles así a lectura más compresible e amena.
ETAPA 4. “Pasiño a pasiño facemos o camiño”
Breogán entristecido despediuse do
seu amigo Luciano, e continuou só o camiño.
Polo camiño recordaba a toda a xente
que coñecera ao longo do seu traxecto. Estaba
ansioso por coñecer a máis persoas,
ademáis da sua cultura, da sua comida...Non paraba de pensar en que lle
depararía o futuro.
No traxecto cara Padrón, Breogán vio
a alguén sentado ao lado dun sendeiro, e preguntoulle:
-
¿Cómo
te encontras?¿Necesitas axuda? Por certo o meu nome é Breogán.
-
Bonjour,
je m’apelle Antoine. Je viens de Paris. Oui, merci je me repose juste un peu.
Breogán alegrouse moito, sempre
quixo coñecer París, as súas rúas, os seus monumentos, as súas costumes, e
coñecer os rincóns máis pequenos desa gran cidade.
-
Queres
que sigamos xuntos a viaxe? Así será máis divertido o traxecto ata chegar a
Santiago de Compostela
-
Oh!
Oui, me encantaría.
Pasadas unhas horas, Antoine
preguntoulle a Breogán que sería o que comerían, polo que este lle contestou:
-
Comeremos
pulpo a feira con cachelos, tortilla de patata e uns pementos, pero non uns
pementos calquera. Temos que ter coidado, os pementos de padrón uns pican e
outros non. Tes que elixir ben, porque en canto un che pique, todos che
picarán.
A Antoine encantoulle todo, ata o
pulpo que non lle convencían os tentáculos, e tuvo moita sorte cos pementos,
pois non lle picou ningún.
Ademáis, visitaron a casa de Rosalía
de Castro, a poetisa galega máis importante. Un dos moitos lugares nos que
vivíu foi Padrón, aínda que a casa xa non é unha vivenda senón un museo que se
pode visitar.
Despois de pasar a noite en padrón,
Breogán e Antoine puxéronse en marcha para seguir o camiño, pero antes
decidieron parar a almorzar e coller forzas.
Breogán
preguntoulle a Antonie:
-
Qué
almorzades por París?
-
Pois
almorzamos croissants e crepés doces.
-
Probeinos
algunha vez, pero seguro que como os de alí no. Aquí comemos algo similar,
chamánse filloas, añadimoslle azúcar ou mel. Aver si tes oportunidade de
probalas. Pódesme decir cal é a receta dun bo crépe?
Despois de varias horas de traxecto
cansados de camiñar, derónse conta de que estaban a escasos minutos de entrar
na capital galega.
Ao entrar en Santiago emocionados,
dirixíronse cara a catedral, o momento máis esperado do camiño.
Ao chegar, Antoine quedouse
boquiaberto, é como un soño cumprido, e o primero que fai é abrazar a Breogán.
Choraron de emoción e disfrutaron do
momento xuntos. Pasado un rato Breogán proponlle a Antoine visitar a Catedral.
Rematado xa o camiño, deciden
aproveitar as últimas horas que lles quedaban xuntos, polo que se propoñen
coñecer Santiago, disfrutar e aprender un do otro, e colorín colorado este conto está rematado.
ACTIVIDADE.Visita polo Mapa
Nesta
actividade segundo avanza cada etapa do conto, mostramos os pobos polos que
pasa o noso peregrino mediante un mapa de Portugal e Galicia debuxado. En dito
mapa, contaremos con un boneco, que o moveremos a medida que chegamos a un novo
destino.
Actividade con selos
Esta
actividade realizarase de forma común. Consistirá en que os nenos e nenas vaian
pegando os selos de cada lugar ou albergue onde estivo o noso peregrino
Breogán, no libro común “ Credencial del peregrino” co cal contará cada neno.
ACTIVIDADE: “Somos Cociñeiros”.
Nesta
actividade entre todos e todas realizaremos a receita dunha crêpre. Os alumnos
e alumnas terán que desempeñar a súa propia. A mestra proporcionaralles unha
ficha na cal o alumnado escribirá os ingredientes necesarios para realizar unha
crêpe. Para facilitarlle a lectoescritura, a docente proporcionaralle unhas
tarxetas onde atoparán unha foto de cada un dos ingredientes ca palabra escrita
na lingua que estamos a traballar, o francés. Unha vez o teñan escrito,
realizarán o debuxo dunha crêpe. Tras finalizar toda a actividade probarán unha
crêpe de verdade que nos mesmas levaremos.
ACTIVIDADE : “Montamos a
catedral”
Os alumnos e alumnas dividiránse en catro grupos tendo en conta o alumnado que haxa na aula. Cada grupo contará con unha imaxe real de Santiago de Compostela, e varias pezas de puzzle para montar esa imaxe.
Actividade: “Adiviña
adiviñanza”.
Trátase dun pequeno libriño de oito adiviñas e un poema. Nesta actividade a mestra será a encargada de ir lendo as adiviñanzas unha por unha. Os nenos e nenas deberán permanecer atentos a todos os enunciados das adiviñanzas para saber cal é a resposta correcta. O finalizar a ronda destas, a mestra rematara coa lectura do poema de Rosalía. No caso de que haxa dificultades para resolver as adiviñanzas, mostraráselle un debuxo ou unha fotografía das mesmas, deste xeito a súa realización será moito máis doada.
Actividade debuxo dos protagonistas: ”Debuxamos aos protagonistas”.
Nesta
actividade a través da súa imaxinación, realizaran o debuxo de Breogán, o
personaxe principal, xunto aos amigos que foi coñecendo ao longo de todo o
conto.
Será realizada de forma individual para que cada un poda
expresarse da mellor maneira posible.
Comentarios
Publicar un comentario