Saltar ao contido principal

3 anos. Sesión 2: Yolanda Arufe Suárez, Sara Freire Tomé, Elena Peillet Pais

Póster da sesión


Primeira parte


Nun primeiro momento e ao chegar a aula, despois das presentacións sentámosnos todos xuntos en asamblea. Comezamos recollendo todo o que fixeron as nosas compañeiras nasesión anterior respecto á dieta atlántica para refrescarlle aos nenos/as o contido e que vexan desta forma a continuidade entre as diferentes sesións e actividades. Tras isto, ensinaríamoslles o libro realizado, presentando a nosa mascota, o cociñeiro Roi, que utilizaremos como punto de partida para que os infantes tamén se presenten en asamblea. Xunto con isto, explicaríamoslles que este cociñeiro coñece varias linguas que trataría de amosarlles para que tamén as coñezan. A presenza do galego e castelán debése a que son as linguas que el usa no seu día a día; o éuscaro é porque estivo traballando no País Vasco durante moitos anos onde aprendeu moitas máis receitas da dieta atlántica; e, por último, o braille, xa que ten un compañeiro na cociña que é cego polo que tivo que facer este libro incluíndo a súa linguaxe, na que emprega o tacto para ir lendo.


Imaxe 1. Roi, a mascota. Elaborada polo grupo

 

Mediante a figura de Roi, amosaremos un libro de receitas (que se pode no vídeo) o cal se divide nos seguntes apartados, tratando de simular a estrutura dun menú. Así, inicialmente incorporamos unha pequena presentación sobre o cociñeiro e os seus gustos ademais das linguas que imos empregar, para logo pasar ás propias receitas. As receitas preséntanse a xeito de menú:  1º pratos (sopa de fideos e garavanzos), 2º pratos (merluza á galega e caldeirada de carne) e postres (macedonia e galletas de nata).

Estas, á súa vez, divídense nas seccións que ensinamos a continuación: título (galego e braille); lista de ingredientes cos nomes en castelán e éuscaro e imaxes para que sexan máis sinxelos de identificar; a cesta cos ingredientes de fieltro en físico e debaixo un prato en branco con velcro onde poidan pegar os ingredientes. Contarán cunha imaxe real do prato debaixo deste último, para que os nenos/as vexan o resultado. Roi irá estimulando a participación dos pequenos/as mediante diversas preguntas como: a vós que vos parece?, gústavos este prato?, cal é a vosa comida favorita?, etc., ao mesmo tempo que vai realizando as receitas. Así, Roi en cada receita leerá os nomes destas e dos ingredientes, poñendo estes no plato de cada unha delas. Para que os nenos/as vexan o resultado final, dirá unha fórmula máxica: ‘Tras poñer no prato estes ingredientes, xa está listo para meterlle o dente’. Ao acabar, o protagonista indicará que o prato que máis lle gusta son as galletas de nata, invitándoos a facer a receita xuntos. Esta sería a primeira parte da nosa actividade. 

Segunda parte

Na segunda parte trasladaríamonos á zona das mesas. Estas estarán colocadas de modo que nos permitan establecer tres grupos de maneira diferenciada, polo que cada unha de nós estaremos en cada mesa con eles/elas. Cada grupo terá os ingredientes e utensilios necesarios para realizar a receita. Cada ingrediente dispoñerá ao carón dun cartel co seu nome escrito en braille e en galego. Nun primeiro momento Roi animaraos a tocar os letreiros de braille e xuntos irán dicindo o nome dos alimentos para que vexan a correspondencia. Unha vez que se familiaricen cos productos, levaremos a cabo as galletas de nata. Primeiro mediremos a cantidade necesaria de cada un deles coa pesa para ilos introducindo nun bol e facer a mestura, de xeito que eles/as mesmos poidan manipulala. Unha vez que esta colla certa consistencia, repartirase a masa entre os membros do grupo para que traballen con ela individualmente. Neste punto é cando lle damos os rodetes e moldes para que lle poidan dar a forma que desexen ao seu postre. Despois, poñeríamos todas as creacións xuntas en bandexas para ir co grupo clase á cociña para metelas no forno. Será a docente a que despois reparta as galletas entre todo o alumnado. 

Aquí podes atopar a receita.

Terceira parte

Finalmente, volveríamos á aula para reflexionar sobre o que lles pareceu a experiencia. Así, Roi trataría de estimular os seus comentarios e opinións para logo despedirse, dicíndolles que son moi bos cociñeiros e que os quere como axudantes, polo que queda na aula para poder cociñar xuntos moitas veces máis. Despois despediríamos nós e como agasallo repartiríamos unha pequena réplica de Roi para cada un. 




Comentarios

Publicacións populares deste blog

4 anos. Sesión 1. Autores: Alejandro Trigo Durán e Álvaro Sánchez Fernández

En primero lugar realizamos as presentacións correspondentes e descubriremos cque saben sobre o Camiño de Santiago.  O seguinte paso consistirá en amosarlles un mapa físico creado por todos os integrantes do grupo de 4 anos. Ensinaralle ós nenos o percorrido que faremos, comezando en O Porto, e finalizando en Santiago de Compostela. Terá incoporado unha cinta en cada etapa para así mostrarlles en que etapa nos atopamos. Máis adiante introduciremos un novo obxeto na aula, un colar dunha cuncha, característico do camiño. Actividade 2: Comidas típicas dos lugares (Galicia, Portugal e Italia)   Para esta actividade empregamos 9 cartas, 3 por cada lugar de procedencia da comida, aínda que non empezaríamos con todas, xa que que a dificultade sería gradual. Estas serían:   -        Galicia: polvo, empanada e tarta de Santiago -        Portugal: bacalhau, caldo verde e pastel de nata -        Italia: Pizza, espagueti e gelato   Actividade 3: Mural con comidas   Nun mural con tres cores diferen

DIETA ATLÁNTICA-DIETA MEDITERRÁNEA. 3 anos. Sesión 1: Gómez Fuentes, Lucía; Gómez Iglesias, Inés; Sampedro Pérez, Jessica

Esta é unha actividade dirixida aos nenos/as do 4º curso de Educación Infantil, é dicir, nenos/as entre 3 e 4 anos, sendo ademais a primeira sesión. Ten unha duración aproximada de 45 minutos e constará de dúas partes.  As linguas que vamos a empregar son, de forma oral en castelán e galego; mentres que de forma escrita o euskera, castelán e árabe. Elaboramos unha boneca (Xoana), que utilizaremos como fío condutor no desenvolvemento de toda a actividade. En primeiro lugar faremos unha pequena asemblea conxunta, na cal falaremos, en xeral, da comida e dos alimentos. Así como, tamén, da importancia da dieta e dos tipos de dieta que hai. Despois, comezaremos abordando a dieta atlántica, que é na que nos vamos a centrar en profundidade. Ao finalizar a asemblea, Xoana vailles ensinar aos nenos/as a cesta chea de alimentos que trouxo do mercado. A continuación, todos os nenos/as deberán ir identificando cada alimento e, situándoos no lugar do mapa que lle corresponde a cada un deles, dep