Saltar ao contido principal

4 anos. Sesión 1. Autores: Alejandro Trigo Durán e Álvaro Sánchez Fernández

En primero lugar realizamos as presentacións correspondentes e descubriremos cque saben sobre o Camiño de Santiago. O seguinte paso consistirá en amosarlles un mapa físico creado por todos os integrantes do grupo de 4 anos. Ensinaralle ós nenos o percorrido que faremos, comezando en O Porto, e finalizando en Santiago de Compostela. Terá incoporado unha cinta en cada etapa para así mostrarlles en que etapa nos atopamos. Máis adiante introduciremos un novo obxeto na aula, un colar dunha cuncha, característico do camiño.


Actividade 2: Comidas típicas dos lugares (Galicia, Portugal e Italia)

 Para esta actividade empregamos 9 cartas, 3 por cada lugar de procedencia da comida, aínda que non empezaríamos con todas, xa que que a dificultade sería gradual. Estas serían:

 -       Galicia: polvo, empanada e tarta de Santiago

-       Portugal: bacalhau, caldo verde e pastel de nata

-       Italia: Pizza, espagueti e gelato

 Actividade 3: Mural con comidas

 Nun mural con tres cores diferentes poñeremos o nome dos lugares de procedencia da comida (Galicia, Portugal e Italia) e cuns debuxos plastificados terán que poñer as comidas no lugar correspondente. Estas terán o seu nome escrito debaixo, e antes de pegalos, eles debrán pronunciar coa nosa axuda correctamente estas palabras.  A través de esta actividade, os alumnos desenvolverán habilidades de léxico e fonética aprendendo a pronunciar os nomes das diferentes comidas. Desta forma adquirirán competencias comunicativas orales e escritas, dicindo en alto os nomes das comidas e poñendoas nos seus respectivos lugares.

-       Galicia: tarta de Santiago, empanada, polbo, mexillóns e churrasco

-       Portugal: bacalhau, caldo verde, pastel de nata, francesinha e sardiñas

-       Italia: Pizza, espagueti, gelato, lasaña e macarróns

  Remate da sesión

Para rematar daríamoslle a cada neno unha compostelana típica do camiño de Santiago, usada polos peregrinos,  que será selada por cada grupo do alumnado de 4 anos.

imaxes da Compostelana

 


Comentarios

Publicacións populares deste blog

3 anos. Sesión 2: Yolanda Arufe Suárez, Sara Freire Tomé, Elena Peillet Pais

Póster da sesión Primeira parte Nun primeiro momento e ao chegar a aula, despois das presentacións sentámosnos todos xuntos en asamblea. Comezamos recollendo todo o que fixeron as nosas compañeiras nasesión anterior respecto á dieta atlántica para refrescarlle aos nenos/as o contido e que vexan desta forma a continuidade entre as diferentes sesións e actividades. Tras isto, ensinaríamoslles o libro realizado, presentando a nosa mascota, o cociñeiro Roi, que utilizaremos como punto de partida para que os infantes tamén se presenten en asamblea. Xunto con isto, explicaríamoslles que este cociñeiro coñece varias linguas que trataría de amosarlles para que tamén as coñezan. A presenza do galego e castelán debése a que son as linguas que el usa no seu día a día; o éuscaro é porque estivo traballando no País Vasco durante moitos anos onde aprendeu moitas máis receitas da dieta atlántica; e, por último, o braille, xa que ten un compañeiro na cociña que é cego polo que tivo que facer este libr...

4 anos.Sesión 2. Álvarez Mosquera, Silvia; Martínez Bernárdez, Andrea; Novo Cuñarro, Patricia e Santos Souto, Jennifer

Na proposta, preséntanse diferentes actividades para ser desenvolvidas en diferentes linguas, galego, portugués e Lingua de Signos Española (LSE) incentivando así a reflexión sobre a diversidade lingüística, facilitando a integración dun xeito positivo en diferentes formas de pensar, de vivir e de falar. A aprendizaxe da LSE dende a primeira infancia, e incluída para todo o alumnado, facilita así a inclusión do alumnado con Necesidades Específicas de Apoio Educativo ou con diversidade funcional auditiva, pois terán a oportunidade de comunicarse co resto de compañeiros/as e co profesorado de maneira espontánea. Supón tamén un proceso de enriquecemento onde se consolidan aspectos como a expresión corporal, a atención ou a memoria visual. Incorporaranse recursos como son, por exemplo, as onomatopeias en dous idiomas diferentes, xa que posúen certa relación co son ao que fan referencia, sen embargo, non todas as linguas teñen a mesma onomatopeia. Isto provocará unha interrogante no coñec...