Saltar ao contido principal

3 anos. Sesións 3 e 4. Autoras: Julia Lado ; Andrea Loureiro e Daniel Teijido. Lucía Martínez, Sheila Otero e Laura Piñeiro


A gran aventura de Tedi

Conto (autoría propia): Descargar o audio do contoO eixo central da sesión é o conto de Tedi, un osiño que vai de viaxe polo mediterráneo. Este lerase na aula ao alumnado para introducilo no mundo da dieta mediterránea e así poder dar pé ao inicio das activades, que están relacionadas coa historia narrada. .








SESIÓN 4
TEDI CONTINÚA A SÚA GRAN AVENTURA


Ola amigos en amigas! Nesta entrada vamos a propoñervos tres divertidas e enriquecedoras actividades onde poderedes viaxar a Cataluña, Barcelona e Italia coñecendo tres novos idiomas: O francés, o italiano e o catalán. Por outra parte, tamén aprenderemos qué alimentos da dieta mediterránea proveñen destas comunidades ou países. Ademais, temos unha sorpresa e é que vamos gozar da compañía dun osiño chamado Tedi que nos vai acompañar nesta aventura. Esperamos que o pasedes moi ben pero que ademáis aprendades moitas cousas!

 

Actividade 1

 Na primeira actividade que vos propoñemos vamos a contarlle aos nenos e nenas  “A lenda moderna de Sant Jordi”, introducíndoa por medio do osiño Tedi mediante o diálogo: “Sabedes qué? Hoxe Tedi  viaxou a unha cidade moi bonita, chamada Barcelona, que está na comunidade de Cataluña. E mirade a sorte que tivo Tedi, que chegou a Barcelona o día da celebración de Sant Jordi, día no que todo o mundo se regala un libro ou unha flor como sinal de afecto. Queredes saber por qué? Pois vamos a entrar ó teatro con Tedi para escoitar a lenda moderna de Sant Jordi!”.

 A lenda moderna de Sant Jordi” é unha adaptación da lenda de Sant Jordi, que tenta abolir os estereotipos sexistas e os roles de xénero á vez que ensinar algúns produtos típicos da comunidade de Cataluña, que tamén forman parte da dieta mediterránea. Ademais, os nenos e nenas poderán coñecer unha nova lingua, o Catalán, grazas aos numerosos diálogos presentes na historia neste idioma. Así mesmo, con referencia aos diálogos, é preciso recalcar que estes foron creados buscando que os nenos e nenas os puidesen entender e asimilar facilmente, co obxectivo de que estes e estas poidan seguir a historia e ver que non é difícil comprender novas linguas tan cércanas as súas linguas maternas: o Castelán e o Galego.

 A LENDA MODERNA DE SANT JORDI

 

 

Para a representación da historia podedes usar a técnica teatral que vos desexedes para a súa representación. Nós neste caso usamos un teatro de sombras (realizado de forma caseira) que vos vamos a mostrar a continuación:

 

 

Teatro de sombras


 

 Se tamén queredes realizar un teatro de sombras necesitaredes os seguintes materiais: 

 -Celo, Unha caixa de cartón, Palillos cunha lonxitude de 23 centímetros aproximadamente, Figuras de cartón das personaxes da lenda, Papel de seda, Cartolina vermella, Catro cartolinas negras.

 

Figuras do teatro de sombras 


lámpada
caixa


 

Actividade 2

Na seguinte parada, Tedi terá a sorte de escoitar un mito sobre Francia moi interesante e, os nenos e nenas poderán participar activamente nela a través do baile do minuet que introduciremos durante o transcurso da historia. Ademais de traballar as linguas e que pouco a pouco aprendan a darlle a importancia que cada unha delas teñen, terán a oportunidade de coñecer a bandeira e a capital de Francia (tendo en conta que nela está situada a famosa Torre Eiffel) a través das imaxes que lles mostraremos. Por último, traballaremos a gastronomía de Francia, incluída na nosa “dieta mediterránea”, relacionando certos productos comestibles cos que temos no noso país e, así mesmo, ensinándolle a importancia do Braille mediante as imaxes destes alimentos.

 Os materias que precisaremos serán os seguintes:

-       Roupa típica de Francia

-       Pinturas para caracterizarnos como franceses

-       Unha gran Torre Eiffel de cartón (que tivemos que adaptar por mor do confinamento)

-       Imaxes dos diferentes alimentos co sistema Braille

 



Actividade 3

 Esta actividade realizarémola cando cheguemos a Italia, polo que o que imos facer estamos seguros que vos vai encantar. Vamos a darvos unhas pistas a ver se o adiviñades.

 É algo que se pode comer, podemos botarlle os ingredientes que queiramos e normalmente é redonda, aínda que pode ter outras formas. Sí, imos facer a masa dunha pizza! Agora vamos a deixarvos un vídeo no que veredes o proceso para a súa elaboración e recordade, antes de nada temos que ter as mans moi limpas xa que imos traballar con elas!

 Os ingredientes e utensilios que imos necesitar son os seguintes:

 

 Fotos dos materiais empregados


-       300 gr de fariña

-       Un sobre de levadura

-       Unha cucharadiña de sal

-       Unha cucharada de aceite de oliva

-       200 ml de auga tibia

-       Dous recipientes, un para facer a mezcla da masa e otro para mezcla a agua coa levadura.

-       Rodillo para amasar


 Despois de estar navegando e navegando, por fin pasamos por todos os destinos, e o noso amigo Tedi xa se ten que despedir, díxonos que o pasara moi ben e que sodes moi bos navegantes. Espera ansioso volver a vervos e pasar outro bo rato!



Comentarios

Publicacións populares deste blog

4 anos. Sesión 1. Autores: Alejandro Trigo Durán e Álvaro Sánchez Fernández

En primero lugar realizamos as presentacións correspondentes e descubriremos cque saben sobre o Camiño de Santiago.  O seguinte paso consistirá en amosarlles un mapa físico creado por todos os integrantes do grupo de 4 anos. Ensinaralle ós nenos o percorrido que faremos, comezando en O Porto, e finalizando en Santiago de Compostela. Terá incoporado unha cinta en cada etapa para así mostrarlles en que etapa nos atopamos. Máis adiante introduciremos un novo obxeto na aula, un colar dunha cuncha, característico do camiño. Actividade 2: Comidas típicas dos lugares (Galicia, Portugal e Italia)   Para esta actividade empregamos 9 cartas, 3 por cada lugar de procedencia da comida, aínda que non empezaríamos con todas, xa que que a dificultade sería gradual. Estas serían:   -        Galicia: polvo, empanada e tarta de Santiago -        Portugal: bacalhau, caldo verde e pastel de nata -        Italia: Pizza, espagueti e gelato   Actividade 3: Mural con comidas   Nun mural con tres cores diferen

DIETA ATLÁNTICA-DIETA MEDITERRÁNEA. 3 anos. Sesión 1: Gómez Fuentes, Lucía; Gómez Iglesias, Inés; Sampedro Pérez, Jessica

Esta é unha actividade dirixida aos nenos/as do 4º curso de Educación Infantil, é dicir, nenos/as entre 3 e 4 anos, sendo ademais a primeira sesión. Ten unha duración aproximada de 45 minutos e constará de dúas partes.  As linguas que vamos a empregar son, de forma oral en castelán e galego; mentres que de forma escrita o euskera, castelán e árabe. Elaboramos unha boneca (Xoana), que utilizaremos como fío condutor no desenvolvemento de toda a actividade. En primeiro lugar faremos unha pequena asemblea conxunta, na cal falaremos, en xeral, da comida e dos alimentos. Así como, tamén, da importancia da dieta e dos tipos de dieta que hai. Despois, comezaremos abordando a dieta atlántica, que é na que nos vamos a centrar en profundidade. Ao finalizar a asemblea, Xoana vailles ensinar aos nenos/as a cesta chea de alimentos que trouxo do mercado. A continuación, todos os nenos/as deberán ir identificando cada alimento e, situándoos no lugar do mapa que lle corresponde a cada un deles, dep

3 anos. Sesión 2: Yolanda Arufe Suárez, Sara Freire Tomé, Elena Peillet Pais

Póster da sesión Primeira parte Nun primeiro momento e ao chegar a aula, despois das presentacións sentámosnos todos xuntos en asamblea. Comezamos recollendo todo o que fixeron as nosas compañeiras nasesión anterior respecto á dieta atlántica para refrescarlle aos nenos/as o contido e que vexan desta forma a continuidade entre as diferentes sesións e actividades. Tras isto, ensinaríamoslles o libro realizado, presentando a nosa mascota, o cociñeiro Roi, que utilizaremos como punto de partida para que os infantes tamén se presenten en asamblea. Xunto con isto, explicaríamoslles que este cociñeiro coñece varias linguas que trataría de amosarlles para que tamén as coñezan. A presenza do galego e castelán debése a que son as linguas que el usa no seu día a día; o éuscaro é porque estivo traballando no País Vasco durante moitos anos onde aprendeu moitas máis receitas da dieta atlántica; e, por último, o braille, xa que ten un compañeiro na cociña que é cego polo que tivo que facer este libr