Breogán atópase na segunda
etapa do seu Camiño de Santiago, na cal terá que viaxar dende Barcelos, cidade
na que rematou a sesión anterior, ata Tui.
O desenvolvemento da sesión
dividirase en 4 actividades, que nos servirán de enlace coa sesión anterior. O
fío conductor será, en todo momento, o conto do Camiño de Santiago e
apoiarémonos neste para proceder tamén ó transcurso das propostas
lúdicas.
A continuación, deixamos
unha explicación detallada de como funcionará a sesión. Así mesmo debemos ter
en conta que, na aula, contaríamos coa axuda dun Power Point no que nos
apoiaríamos para ensinarlles diferentes imaxes aos nenos e nenas e facilitar a
adquisición do novo vocabulario.
1ª Actividade: Continuamos o camiño
Comezaremos a sesión volvendo ó mapa que deixaron na aula as nosas
compañeiras a semana anterior. Pedirémoslle ós nenos e nenas que nos recorden
onde rematara o noso peregrino Breogán a etapa 1 e, así, explicarémoslle que aí
é onde comezaremos a etapa 2 que nos levará ata Tui.
A continuación, comezaremos a lectura do 2º capítulo do conto (Amizades luso-inglesas), que tamén empezaron e deixaron na aula as peregrinas anteriores.
as peregrinas anteriores.
Nota: deberemos ter en conta que
a lectura do conto será progresiva á realización das diferentes actividades.
Breogán abreu os ollos co
ruido dos seus compañeiros e compañeiras de habitación de albergue. Estaba
acostumado á súa cama e non descansara nada ben naquela liteira. Recolleu toda
a súa roupa, meteu todos os seus enseres na mochila e baixou a almorzar.
As mesas da cafetería
estaban todas ocupadas e, alá ó lonxe, nunha esquina, viu unha mesa ocupada por
unha moza e unha cadeira libre. Non levaba moi ben o de relacionarse con descoñecidas,
pero estaba morto de fame. Achegouse e preguntou se estaba libre o sitio. A
moza fixo un xesto coa cabeza e convidouno a sentarse. Breogán non tardou moito
en decatarse de que a moza non falaba a súa lingua e decidiu comezar unha
conversación con un saúdo en inglés:
-
Good morning? Do you speak english?
- Yes, I’m from London.
- Oh, nice to meet you. My name is Breogán and I’m from Santiago de
Compostela. What is your name?
-
Nice to meet you too. My name is
Kristin.
Logo de tomar cada un o seu
almorzo e unha boa conversación, decidiron seguir o camiño xuntos. Porén,
Breogán decatouse de que Kristin levaba consigo unha cuncha. Ao que lle
preguntou:
- Que é iso que levas colgando
do pescozo?
-
This is the pilgrim’s shell! Don’t you
have yours?
- Non, eu non sabía que un verdadeiro peregrino tiña que levar unha.
2º Actividade: Facemos
a cuncha de Breogán
Interrumpiremos a lectura
para dar comezo á actividade 2. Preguntarémoslle ós nenos e nenas se saben o
que é unha cuncha de peregrino e cal é a súa finalidade; ante a súa resposta,
plantexarémoslle a posibilidade de facer unha para cada un. Deseguido,
mostrarémoslles unha imaxe dunha cuncha peregrina, así como a ubicación das
mesmas ao longo do Camiño de Santiago; tamén aprenderemos a dicir a palabra “CUNCHA”
en portugués e en inglés.
A continuación, iremóslles explicando paso a paso como realizala.
1.
Repartirémoslle a cada neno/a unha lámina de goma eva, un lápis e
unha plantilla da cuncha do Camiño de Santiago
- Cada neno/a terá que perfilar a
silueta da súa cuncha na goma eva.
- De seguido, deberán debuxar e
pintar a cruz vermella cos rotuladores, símbolo do camiño.
- A
continuación picarán, con punzón, ou recortarán, coas tesoiras, as
cunchas.
- Facerlle
os furados ó punzón coa cuncha.
- Para
finalizar, facilitarémoslle a cada alumno/a un anaco de cordel, que
deberán introducir polos furados que fixeramos no paso anterior.
Rematada esta actividade, continuamos coa lectura do conto:
…
Unha vez que Kristin axudou a Breogán a conseguir a súa cuncha, ela pideulle axuda para conseguir un recordo do lugar no que se atopaban. Nese intre atoparonse con Joao, un anciá portugués moi sabio. Decidiron preguntarlle pola historia da vila e Joao comezou a contarlle a lenda do Galo de Barcelos:
- É por isso, o galo é um
emblema característico de Barcelos, que todas as pessoas carregam com
eles.
Kristin emocionada dixo:
-
I am agree with you. So, I will buy a
Barcelos rooster.
- Moi ben, entón busquemos
unha tenda onde poder conseguilo; e así xa poderemos seguir co camiño.
…
3º Actividade: Decoramos o galo de Barcelos
Para esta terceira actividade irrumpiremos de novo o conto,
preguntándolle aos cativos e cativas se coñecen a forma do Galo de Barcelos.
Para axudarnos, utilizaremos o imaxes do Galo, e tamén aprenderemos a dicir “GALO”
en portugués e en inglés. Unha vez que teñan claro como é este obxecto
emblemático de Barcelos; damos pase á actividade:
- Faremos
grupos de aproximadamente 5 nenos e nenas.
- Presentámoslle
a cada grupo un debuxo do galo nun papel DIN A3, sendo estes de gran
tamaño.
- Porcionararémoslles ceras brandas de moitas cores coas que poidan colorear o galo.
Para finalizar, intentaremos buscar un sitio adecuado na aula para poder deixar colgado o mural de cada grupo.
De seguido, remataremos a lectura do conto.
...
Unha vez que estaban
preparados, coa cuncha e co recordo do galo, continuaron o seu camiño ata
chegar a Tui. Tui é unha aldea que se sitúa entre Galicia e Portugal, sendo a
fronteira entre ambos territorios. Porén, para poder cambiar de país, tiveron que
cruzar o Río Miño.
De alí a un anaco, mentres
visitaban a cidade, Kristin díxolle a Breogán que ela quedaría alí toda a
tarde. Breogán, pola contra, decidiu proseguir o camiño sen demorar máis o
tempo.
4º actividade: Chegada a
Tui!
Rematada a lectura do conto,
faremos unha pequena asemblea ondes aos cativos e cativas visualizarán
diferentes imaxes significativas como as bandeiras ou Río Miño. Isto débese a
que acabamos o relato na cidade de Tui, un lugar moi importante porque é a
fronteira entre Portugal e Galicia.
Para finalizar a sesión,
cada neno/a cubrirá a súa credencial de peregrino (que xa terán na aula da
semana anterior) co selo particular da nosa etapa e despedirémonos de Breogán
ata a semana que ven.
Credencial de peregrino de cada neno/a
Comentarios
Publicar un comentario